top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי במתח נפשי באמצעות הפורמולה: ESTRESLES

עומס בעבודה, חדשות, קשיים בזוגיות, פקקים, איך לגמור את החודש. כל אלה יכולים להיות גורמים למתח בחיים.

טיפול טבעי במתח נפשי

טיפול טבעי במתח נפשי באמצעות ESTRESLES


מתח יכול להשפיע עלינו באופן גופני ופסיכולוגי. דוגמאות להשפעותיו הם עייפות, כאבי ראש, רגישות יתר, חוסר ריכוז, חוסר שינה, חוסר חשק מיני ועוד. היכולת שלנו להתמודד עם המתח של החיים קובעת לנו במידה רבה את איכות חיינו. אנשים משקיעים שנים רבות בטיפולים נפשיים, על מנת לשפר את איכות חייהם. אם כך כדאי מאוד לדעת מה קורה בגופינו בזמן מתח.


מנגנון המתח (Stress) בגוף שלנו


בזמן מתח, הגוף שלנו יגיב בסדרה של שינויים פיזיולוגים שדומים מאוד למצב של סכנה פיזית. שינויים אלה כוללים: הפרשה של ההורמונים: אדרנלין, וקורטיזול. כתוצאה מההורמונים, מערכת העיכול ומערכת החיסונית מפסיקות את פעילותן כמעט לגמרי, לחץ הדם יעלה, קצב הלב יוגבר ותהיה הזרמת דם חזקה לשרירים. הכולסטרול יעלה, ומאגרים של שומן וסוכר יהפכו לאנרגיה זמינה.

כך קורה אצל בני אדם ובדומה בבעלי חיים רבים בטבע. הפרשה של ההורמון האדרנלין הוא הגורם העיקרי לרוב הסימפטומים שאנחנו חשים, לעיתים הם בלתי מובנים לנו, כמו למשל: הרגשה של זרמים בכול מיני מקומות בגוף. מתח ממושך יכול להחליש את הגוף במיוחד ויכול להיות גורם למחלות רבות בגלל השפעתו השלילית על המערכת החיסונית. בנוסף מתח ממושך יכול להיות גורם לתופעות של חרדות, דיכאון והתקפי פאניקה.


הטיפול נטורופתי


ישנה פורמולה של ויטמינים מקובלת הנקראת anti stress formula שמכילה בעיקר ויטמיני B קומפלקס ו C קומפלקס. אלה הוויטמינים שמחזקים את המערכת העצבים ואת בלוטות האדרנל.

ישנם תוספי תזונה כגון חומצות אמינו (חומרים טבעיים שמהן מורכב חלבון) וצמחי מרפא מסוימים שמשפרים את תפקוד המוח, ויש להם השפעה אנטי דכאוני ואנטי חרדה קלים שניתנות תחת טיפול של נטורופת או רופא. יש לציין שהם אינם יכולים לבוא במקום תרופות קונבנציונליות.

בזמן מתח גדול הגוף מאבד סידן ומגנזיום שכדאי להחזירם. מתרחשים גם תהליכים של חמצון תאים שבחלקו נמנע על ידי לקיחה של אותם ויטמינים שדיברנו קודם. במיוחד לקיחה של מולטי ויטמין טוב שהוא כמעט כולו מורכב מנוגדי חמצון.


איך להכין חליטה של צמחים מרגיעים אלה: לואיזה (ורונה), בבונג (קמומיל), מליסה, תרזה (טיליה), שהעיקר לחלוט לפחות 15 דקות.

אפשר להשתמש בתערובות מוכנות בטבליות, או בתמציות, כאשר מומלץ להשתמש בתערובות ולא בצמח אחד בודד. התערובות מכילות צמחים כמו פסיפלורה, ולריאנה ועוד. לכל צמח פעילות שונה ומיוחדת. לנטורופת יש את הבחירה והידע להשתמש בצמחים באופן ספציפי לסימפטומים של המטופל. יש מטופלים הזקוקים להרגיע מתח או כאב בגוף. דוגמאות:  בבטן בכל האזורים, מועקה בחזה, כאב ראש באזור כל שהו, כאב גב עליון, גב תחתון, כאב בירכיים, כאבי פרקים, ועוד.


עוד צמחים טובים הם ג'ינגסנג סיבירי המחזק, וג'יגקו בילובה לריכוז ולזיכרון.

בתחום התזונה מומלץ לאכול אוכל בריא ובמיוחד לא להשתמש בכלל או במעט: קפה, תה, שוקולד, סוכר," ג'אנק פוד", אלכוהול, סיגריות. תופעה נפוצה והפוכה בזמן מתח היא שימוש מוגבר של כל אלה, שבעצמם גורמים ליותר מתח ולא מיטיבים עם גופנו. כלים נוספים של הנטורופת להפגת מתח הם שמנים אתריים, ופרחי באך, אותם לא נסביר היום. עיסוק בפעילות גופנית, לפי נטיותיו של כל אחד ובתנאי שיש אלמנט של מנוחה והרפיה בבחירה, יתרום לבריאות הנפשית והגופנית.


הפורמולה ESTRESLES -אסטרסלס של חברת נטורו-פארם, פותחה על ידי אנריקה יפה נטורופת ND מסייעת בטיפול במתח נפשי.



110 צפיות
bottom of page