top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בשפעת על ידי הפורמולה: SINOCLEAR

שפעת היא זיהום נגיפי (ויראלי) קשה ומאוד מדבק של דרכי הנשימה העליונים כולל: אף, אוזניים, גרון, סמפונות וריאות.

טיפול טבעי בשפעת על ידי הפורמולה: SINOCLEAR ו IMUNO

נגיפי השפעת מתפשטים בקלות באמצעות שיעול או התעטשות של אדם חולה ונשאפים פנימה על ידי אדם בריא דרך האף, הפה, העיניים או במגע ישיר. מגיפות של שפעת הן שכיחות ומתחילות במיוחד בסתיו ובחורף. ישנם שני סוגי וירוסים: אינפלואנזה A ו- אינפלואנזה B האחראים לרוב המגפות. וירוסים אלה משתנים באופן מתמיד והופכים את החיסון נגד השפעת לפתרון חלקי בלבד במניעת התפרצות מגפות. קיימים יותר מ- 200 זנים של הווירוסים הגורמים להצטננות ושפעת.

הסימפטומים של השפעת שונים מאלה של הצטננות. בהצטננות רגילה הסימפטומים הראשונים הם תחושת אי נוחות באף ובגרון ובהמשך התעטשות ונזלת. בשפעת סימפטומים של צמרמורת ותחושת קור פתאומיים עלולים להיות סימן ראשון. תסמינים נוספים של שפעת הם: כאבים בכל הגוף, שיעול, חולשה, כאבי ראש חזקים, הזעה קרה והזעה חמה. ברוב המקרים חום הגוף יעלה עד 39 מעלות, הגרון והשיעול יהיו יבשים ויתכנו סחרחורות והקאות במיוחד אצל ילדים. לאחר יומיים או שלושה נעלמים רוב התסמינים. החום יורד בדרך כלל אך הוא יכול להימשך עד חמישה ימים. החולשה עלולה להישאר מספר שבועות.

למרות שמחלת השפעת אינה מסוכנת אצל אנשים בריאים עד גיל 65, אנשים אלה יהיו רגישים יותר לדלקות ריאות, אוזניים וסינוסים. במקרים מסוימים סיכוני השפעת עלולים להיות חמורים עד כדי מוות. אנשים מעל גיל 65, אנשים עם מערכת חיסונית חלשה מאוד, אנשים הסובלים ממחלות לב או ריאות ומחלות במערכת העצבים, נמצאים בסיכון גבוה לחלות בדלקת ריאות נגיפית או חיידקית חמורה במיוחד העלולה לגרום למוות.

כדי לא לחלות בשפעת ומסיבוכיה, משרד הבריאות דואג לחיסונים נגד שפעת. החיסון מכיל זן אחד עד שלושה של נגיפים מתים, או חלקיקים של הנגיפים (בלתי פעילים) המאפשרים לגוף לייצר נוגדנים נגד נגיפים אלה. חיסונים אלה משתנים מדי שנה בהתבסס על חיזוי הזנים שסבירות הופעתם גבוהה על פי המידע הכלל עולמי.

הטיפול הקונבנציונלי בשפעת הוא: מנוחה, הימנעות ממאמץ, שתייה מרובה של נוזלים ותרופות להורדת החום ולשיכוך כאבים כמו אקמול ועוד. כמובן אנטיביוטיקה חסרת תועלת נגד נגיפים.

לרפואה הנטורופתית גישה שונה וכלים אחרים בטיפול בשפעת. הדרך הנכונה למנוע ולהילחם בשפעת ובכל מחלה זיהומית היא לחזק את המערכת החיסונית. מערכת החיסונית נחלשת כתוצאה מתזונה לקויה, חוסר מנוחה ושינה, מתח גופני, נפשי או רגשי ומחלות כרוניות בגלל שהם מפעילות את מערכת זו ללא הפסקה.

מערכת החיסונית היא אחת המערכות המורכבות והמעניינות ביותר בגופינו. ביכולתה להגן עלינו מפני פולשים מכל הסוגים (גם חדקים, וירוסים ותאים סרטנים ועוד). מערכת זו בנויה ממערכת צינורות הלימפה, לאורכם : קשרי הלימפה (בלוטות לימפה), השקדים, הטחול, הכבד, מח העצם, בלוטת המגן, הריאות והמעיים. תאי דם לבנים ותאים מתמחים אחרים לדוגמא נוגדנים, נעים דרך נוזל הלימפה ודרך כלי דם במהירות, למקומות בהם יש צורך, כחלק מהתגובה החיסונית.

דוגמא מוחשית לתחכומה של מערכת זו היא: כאשר אדם נחשף לנגיף השפעת, מערכת זו מייצרת נוגדנים המגנים עליו מפני הידבקות חוזרת באותו נגיף עצמו.


הטיפול הנטורופתי:


ניתן להקטין למינימום את ההידבקות ואת הסיבוכים של השפעת. כאשר חולים בשפעת, ניתן להחלים ולהחזיר לגוף את כוחותיו מהר ובמלואם. תזונה בריאה, ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, נוגדי חמצון וצמחי מרפא תומכים במערכת החיסונית ומסייעים להשיג את המטרות האלה.

יש לשתות כמות גדולה של נוזלים, במיוחד מים באיכות טובה, מיצים מפירות טריים, תה צמחים ומרקים. מומלץ אפילו להישאר על נוזלים אלה בלבד במשך יום או יומיים.

אכילת מרק עוף או מרק הודו בתוספת של מעט פלפל שטה מומלצת במיוחד. אין להשתמש במוצרי חלב, קמחים וסוכרים למיניהם.

אין לעשן. יש לנוח כמה שאפשר.

השימוש בתוספת ברזל אסור בזמן חום ובזמן דלקת. אין להשתמש באספירין בזמן חום.

עלית חום הגוף היא תוצאה של הפעלת מנגנוני ההגנה הטבעיים של הגוף נגד השפעת. אין צורך לדכאם, אלא אם החום מגיע או עולה על-39,5 מעלות.

מעל גיל 65 יש לשקול את השימוש בחיסונים בגלל סיבוכי השפעת. חיסון השפעת אינו תמיד יעיל ויש לו תופעות לוואי. הפתרון הטוב ביותר הוא חיזוק המערכת החיסונית.

תוספי תזונה מומלצים

הוויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו שכדאי להשתמש הם:

(המינונים מתאימים מעל גיל 12. מגיל 6 עד גיל 12 חצי מינון)

ויטמין C, עדיף לא חומצי, במינון גבוה של 1000 מ״ג עד 4000 מ״ג ביום מסייע למערכת החיסונית ומעלה את ספירת התאים הלבנים ואת איכותם.

המינרל אבץ חשוב לתפקוד אופטימלי של המערכת החיסונית. בנוסף הוא מחטא את חלל הפה ואת הגרון ובכך יכול למנוע הידבקות בנגיפים דרך הפה והאף. המינון המומלץ הוא לא יותר מ- 100 מ״ג ביום.

כמו כן, יש לשום (קיוליק) תכונות אנטי-ויראליות ואנטי-בקטריאליות.

חומצת האמינו L-Lysin במינון של 500 מ״ג על קיבה ריקה מסייעת לגוף להילחם נגד וירוסים.

ויטמין B (קומפלקס) במינון של 50 מ״ג עד 3 פעמים ביום מסייע לחיזוק הגוף והורדת מתחים, הנובעים מהתמודדות הגוף בנגיפים. צמחי מרפא המסייעים בזמן שפעת ויראלית הם: עלי זית, סמבוקוס, אכינצאה, זנגביל, לבונה, אכילאה, חותם זהב, אסטרגולוס (לא מומלץ בחום גוף גבוה) ואופטוריום.

שפעת קשה, עייפות וחולשה מעידים על הצורך בחיזוק כללי וחיזוק של המערכת החיסונית.

מולטי ויטמין באיכות טובה מסייע לחיזוק כללי, ניתן להשיגו בחנויות טבע בלבד.

הפורמולה: IMUNO - אימונו של חברת נטורו-פארם שפותחה על ידי אנריקה יפה נטורופת ND, מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית.

הפורמולה SINOCLEAR - סינוקלייר של חברת נטורו-פארם מסייעת לטיפול בתסמינים של גודש, נזלת, שיעול, חום, קוצר נשימה, דלקת ריאות וסינוסיטיס.


161 צפיות
bottom of page