top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי באלצהיימר על ידי הפורמולה: CONCENTRA

כל אחד מתנסה ביום יום בשכחה מסוימת ובקושי למצוא את המילה המתאימה. לעתים אנחנו שואלים את עצמנו האם נהנו סניליים? הסימפטומים של אלצהיימר שונים משכחה יומיומית. ובכל זאת, האם ניתן לעשות משהו כדי למנוע את המחלה?

טיפול טבעי באלצהיימר על ידי CONCENTRA

מחלת האלצהיימר היא המוכרת והמפחידה ביותר מבין מחלות השיטיון (demention). היא מתבטא בהידרדרות שכלית ותפקודית. היא לא רק תוקפת זקנים אלה בכל גיל אך לרוב היא מתפרצת אחרי גיל 50. בארה"ב % 10 מעל גיל 65 ו % 50 מעל גיל 85 חולים באלצהיימר.


מחלת האלצהיימר מאופיינת בהרס של תאים עצביים באזורי מפתח במוח המוקדשים לתפקודים שכליים. סיבים עיצביים מסביב לבלוטת ההיפותלמוס (מרכז הזיכרון שלנו) הופכים להיות סבוכים וכתוצאה מכך, מידע מהמוח ואל המוח לא עובר נכון, מה שמונע ממנו לייצר זיכרון חדש. המחלה היא בלתי הפיכה ופוגעת בזיכרון, במיוחד בזיכרון לטווח הקצר. אדם החולה במחלה יכול לזכור מאורעות מהעבר הרחוק אך אינו יכול לזכור מה הוא אכל בארוחה. דוגמא קלאסית בין שכחה לבין שיטיון (demention) הוא ההבדל בין אדם ששכח איפה הוא שם את המשקפיים לבין אדם ששכח שהוא מרכיב משקפיים. מרגיע נכון?


תוצאות נוספות של המחלה הן: דכדוך, אנוכיות, התנהגות ילדותית, חוסר יכולת למצוא את המילה הנכונה ומצבי רוח משתנים ובלתי צפויים. בשלבים מאוחרים של המחלה, חולים חשים חוסר התמצאות, בלבול ולפעמים מחשבות שווא (hallucinations) ותחושות שווא (delusions). אנשים מסוימים עלולים להיות אלימים וכעסנים ואחרים צייתנים ושקטים.

מחלות טרשת עורקים, שבץ מוחי, הצטברות נוזלים במוח, גידולים במוח והיווצרות כרישים בכלי דם המגיעים למוח יכולות למנוע הספקת דם טובה למוח ונזק לרקמות המוח, וכך הם יכולות לגרום לסוגים שונים של שיטיון ,שהם לא מחלת האלצהיימר, אך עם אותם סימפטומים. סיבה נפוצה נוספת, היא נזק הנגרם בגלל כמות גדולה של תרופות יחד עם תזונה דלה באבות המזון.


הסיבות המדויקות למחלת האלצהיימר אינן ידועות, אף אל פי כן מחקרים גילו תוצאות חשובות. אצל החולים במחלה התגלו חוסרים של ויטמין B12 ו- אבץ שהם חיוניים למערכת העצבים. ירדה בספיגה, של ויטמינים ומינרלים, שכיחה אצל אנשים מגיל 40. שתיית אלכוהול ותרופות מסוימות מורידות את רמת הוויטמינים והמינרלים בגוף.

לפעמים בדיקות דם לא משקפות את החוסר של ויטמין B12. אני נתקל הרבה במרפאתי באנשים עם תופעות חמורות של חוסר בוויטמין B12 בעוד שבבדיקות דם לא נרשם חוסר. רופאים חייבים להיות ערניים ולא לחכות להתרוקנות של ויטמין זה. אנשים צריכים לדעת כמה חיוני הוויטמין B12. חוסרים של נוגדי חמצון כמו קרוטנואידים וויטמיני E ו A משאירים את תאי המוח חשופים לנזקים של הרדיקלים החופשים, התוצאה היא נזק בלתי הפיך.

כמויות גדולות של המתכות אלומיניום וכספית נמצאו אצל חולי אלצהיימר בניתוח שלאחר המוות. למרות עובדה זו, הקשר בין המחלה וכמויות המתכות האלה לא הוכח עד היום באופן מוחלט. סביר להניח שקשר זה אינו מקרי.

מחלות אוטואימוניות יכולות לגרום למחלת האלצהיימר. כאשר המערכת החיסונית תוקפת בטעות תאים בריאים בגופנו ובמיוחד תאים בריאים במוח שלנו.


הטיפול הנטורופתי


החומרים הטבעיים המסייעים באלצהיימר הם רבים.

ויטמין E טבעי מסייע להעביר חמצן למוח ומונע נזקים מרדיקלים חופשים.

החומרים: Selenium, Pygnogenol, Grape seed extract, Melatonin והוויטמינים: A,complex C, B complex , B12 ו E הם הנוגדי חמצון הטובים למטרה זו.

.Phosphatydil-serin ו Lecithin משפרים את הזיכרון

.Acetylcholine ו Acetyl-L-carnitine משפרים את תפקוד המוח

שום קיוליק מגן על התאים באופן חלקי מנזק הגורם לאלצהיימר.

המינרל אבץ מסייע למערכת עצבים, לספיגה של ויטמינים אחרים וחשוב במיוחד באלצהיימר.

הצמח גינקו בילובה הוא נוגד חמצון ומגביר את זרימת הדם במוח. צמח זה מוכר בקרב הרופאים בארץ וזוכה לפרסום רב בזכות מחקרים רבים המוכיחים את יכולתו לשפר תפקודים שכליים וחברתיים אצל אנשים בריאים ואצל חולי אלצהיימר.

צמחי מרפא קווה קווה, ופרע עוזרים להרגיע אנשים כעסנים.

יש להימנע משתיית אלכוהול, עישון, חומרים משמרים וצבעי מאכל.

רצוי להימנע מאלומיניום ומכספית ככל האפשר. אלומיניום נמצא בסותרי חומציות, מזונות מעובדים, סירי בישול ותכשירים נגד זיעה. רופאי שיניים לעתים משתמשים בכספית כחומר לסתימות בשיניים.

לממד רמת הומוציסטאין בדם ערך רב. נמצא קשר בין רמות גבוהות של הומוציסטאין בדם לבין מחלת האלצהיימר (הומוציסטאין מעיד גם על סיכון לקבל התקף לב). בשנים האחרונות בדיקה זו ממומנת על ידי קופות החולים. כדאי להיבדק ולשאול רופא או נטורופת איך לשמור על ערכים נמוכים.

הפורמולה CONCENTRA - קונסנטרה של חברת נטורו-פארם מסייעת בטיפול באלצהיימר. הפורמולה מכילה את הצמח גינקו בילובה, הוא נוגד חמצון ומגביר את זרימת הדם במוח. צמח זה מוכר מאוד וזוכה לפרסום רב בזכות מחקרים רבים המוכיחים את יכולתו לשפר תפקודים שכליים וחברתיים אצל אנשים בריאים ואצל חולי אלצהיימר.

113 צפיות
bottom of page