top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיז על ידי הפורמולה: COLONCALM

תסמונת המעי הרגיז היא המחלה הנפוצה ביותר מבין מחלות מערכת העיכול, שבגללה אנשים פונים לרופא.

טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיז (IBS) על ידי הפורמולה: COLONCALM ו CALMADIGEST


קרוב לאחד מכל חמישה בני אדם סובלים מהתסמונת, למרות שרבים מהסובלים אינם פונים לעזרה רפואית. נשים סובלות פי שניים מגברים מתסמונת זו.

בתסמונת המעי הרגיז נפגעת הפעילות התקינה של מערכת העיכול, במיוחד התנועה הקצבית של אוכל וחומרי פסולת בצינור העיכול. תנועה זו המבוססת על כיווץ שרירים, הופכת לבלתי סדירה ובלתי מתואמת. כתוצאה מכך, מצטברים ריריות ורעלים לאורך המעי.

הסימפטומים השכיחים של תסמונת המעי הרגיז הם: כאבי בטן, נפיחות, עצירות או שלשול לסירוגין, גזים, יצירה מוגברת של ריר במעי הגס, בחילה, אנורקסיה וקשיי עיכול. לאחר האכילה, לרוב מופיעים כאבי בטן ופעמים רבות נעלמים לאחר פעולת מעיים. כאבים אלה יכולים לגרום לבחילה, כאבי ראש, שלשול ואפילו הקאה. אנשים הסובלים מתסמינים אלה זקוקים לתוספי תזונה בגלל הקושי בספיגה במערכת העיכול שלהם ואיבודם של מינרלים בשלשול.

אף שמדובר במחלה הגורמת לכאב, זו אינה מחלה קשה. שינוי באורח החיים, דיאטה מתאימה, פעילות גופנית ושימוש בתוספי מזון וצמחי מרפא, מאפשרים לטפל במרבית הסימפטומים של המחלה ולהמשיך לנהל חיים מלאים.

הסיבות למחלת המעי הרגיז אינן ברורות, אך יתכן שמתח, תזונה לא מתאימה ואלרגיות למזון יכולים להשפיע לרעה. גורמים נוספים הם: שימוש יתר באנטיביוטיקה, נוגדי חומצה ומשלשלים, המשפיעים לרעה על חיידקי הפלורה של המעי, החיוניים לבריאותו.

האבחון של IBS אינו קל ודורש לשלול סדרה של מחלות עם תסמינים דומים. למשל: מחלת הצליאק, סרטן המעי, גידולים במעי, קוליטיס, מחלת הקרוהן, פטרת הקנדידה במעיים, אי סבילות לקטוזה ודיכאון. בדיקות רפואיות נפוצות לשם כך כוללת חוקן בריום, קולונוסקופיה ובדיקת צואה.

אנשים עם תסמונת המעי הרגיז, נוטים לסבול מקשיי בליעה, צרבת, הרגשה שתקוע להם כדור בגרון, הרגשה של מלאות, לחץ בחזה, בעיות גינקולוגיות ובעיות אורולוגיות (קשורות בדרכי השתן).


הטיפול הנטורופתי:


המאכלים הבאים לא מומלצים ב IBS: משקאות מוגזים, מוצרי חלב, קפה, אוכל מטוגן, שוקולד, מרגרינה, אגוזים, תפוזים, אשכוליות, אוכל חריף וחיטה (כולל בצקים וסובין).

מומלץ לאמץ דיאטה הבנויה מפירות, ירקות ודגנים מלאים (במיוחד אורז מלא). כל אלה מכילים כמות גדולה של תאית, טובה לבריאות המעיים.

יש להפחית באכילת קטניות כמו שעועית, וירקות כמו כרוב וברוקולי בגלל שהם גורמים לגזים. יש להימנע מעישון ושתיית אלכוהול, אלה מגרים את דפנות הקיבה והמעיים.

בזמן קלקול קיבה, מומלץ לעבור לדיאטה הבאה: פירות לא חומציים או ירקות בבלנדר או מזון אורגני לתינוקות. יש לבדוק אפשרות של אלרגיות למאכלים מסוימים. יש ללעוס טוב את האוכל. יש להימנע מאכילה או שתייה לפני השינה (מומלץ לא לאכול שעה עד שעתיים לפני השינה). רצוי להוסיף לדיאטה תוספת של תאית פסיליום, התורמת לפעילות מעיים סדירה.

צמחי מרפא התורמים לטיפול בתסמונת המעי הרגיז הם: בבונג, מליסה, מנטה, זנגביל, חותם זהב, חוטמית, שומר, אשחר ואבחר. תפקידם של צמחים אלה הוא להרגיע כאבי בטן, לפתור עצירות, לפתור שלשול, נגד גזים, אנטי דלקתיים, לרפא ולצפות את דפנות המעיים ולכווץ רקמות שהתרחבו. כדי לבחור בפורמולה הנכונה מומלץ להתייעץ עם נטורופת. במצב של IBS מומלץ בנוסף, לטפל באמצעות צמחי מרפא בכבד, בגלל יכולתו לצבור רעלים וגם בגלל ההתייחסות של הרפואה הסינית לכבד כאלמנט הקשור במתח.

צמחי מרפא וויטמינים המתאימים לתסמונת המעי הרגיז הם:

הצמחים Valeriana ו Avena Sativa מרגיעים ומסייעים לוויסות העצבים במערכת העיכול.

הצמחים Silymarin, שן ארי ו- Licorice מסייעים לשיקום הריריות של מערכת העיכול.

מומלץ להשתמש ב- Clorophil באמצעות שתיית מיץ של עשב שעורה או חיטה המרפא את המעיים.

ויטמין B complex לחיזוק השרירים של מערכת העיכול. L-Glutamine ו- Omega-3 חשובים לתאי מערכת העיכול. תוספת של Acidophilus חשובה וחיונית לבריאות המעיים.

הפורמולה CALMA DIGEST - קלמה דיג'סט של חברת נטורו-פארם שפותחה על ידי אנריקה יפה נטורופת ND, מסייעת במצבים של גזים ונפיחות יתר. הפורמולה COLON CALM - קולון קאלם של חברת נטורו-פארם מסייעת בזמן עצירות ובזמן שלשול. משפרת את מצבם של חולי ibs. מומלצת לקיחה של מולטי ויטמין על בסיס טבעי מחזק את הגוף של הסובלים מ ibs ומספק וויטמינים חיוניים שלא היו נספגים מהתזונה.


246 צפיות
bottom of page