top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בגיל המעבר באמצעות הפורמולה: MENOEASE

עד לא מזמן דיברו על גיל המעבר בשקט או לא דיברו בכלל.


טיפול טבעי בגיל המעבר באמצעות הפורמולה: MENOEASE


בעבר, אנשים התייחסו לגיל המעבר כאל מחלה וכאל תחילת ההזדקנות. היום הדור החדש למד לא להתבייש ולשאול שאלות הנוגעות לתופעות של התקופה הזו.

למרות שחלק גדול מהנשים, עוברות את גיל המעבר לעיתים בקושי רב, כדאי לדעת שאפשר למנוע את התופעות או לטפל בהן ביעילות רבה בדרכים טבעיים, לדוגמא: תוספי מזון, תזונה נכונה, צמחי מרפא ופעילות גופנית.

בגיל המעבר הביוץ והמחזור החודשי של האישה נפסקים. סופם של אלה מציין את סיום תקופת הפוריות של האישה. כבר שנים לפני הפסקת הביוץ, בערך מגיל 30 , השחלות מפחיתות את הייצור של ההורמונים: אסטרוגן, פרוגסטרון וטסטוסטרון. למרות שנהוג לחשוב שהגוף מפסיק לגמרי את יצור של הורמונים אלה, הגוף ממשיך ליצר אותם אך בכמויות יותר קטנות ודרך בלוטות אחרות.

תופעות גיל המעבר הן: גלי חום, עייפות, חולשה, עור יבש, הזעת לילה, ירידה בחשק המיני, כאבי ראש, דפיקות לב, יובש בנרתיק והשמנת יתר.

ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון נחוצים לא רק לפוריות האישה אלה גם בתפקידים אחרים. אסטרוגן שומר על עור לח וחלק ומסייע בבניית העצמות. ישנם קולטנים של אסטרוגן כמעט בכל הגוף. תפקידו של ההורמון פרוגסטרון הוא לדאוג לתנאים הנחוצים ברחם למקרה של הפריה ובנוסף יש להורמון זה אפקט מרגיע על מערכת העצבים.

ההורמון טסטוסטרון, הנקרא ההורמון הגברי, קיים גם אצל אישה. נשים מייצרות 20 אחוזים מהכמות הטסטוסטרון שגבר מיצר. הורמון זה הוא הגורם לחשק המיני אצל שני המינים. לפעמים הוא ניתן כתוספת הורמונלית לנשים בגיל המעבר שמתלוננות על ירידה בחשק המיני.

הורמונים סינטטיים וגיל המעבר

רופאים מסוימים ממליצים על טיפול הורמונלי חלופי (HRT) במקרים בהם הסימפטומים של גיל המעבר חזקים. למרות התוצאות הטובות, יכולות להיות סכנות מסוימות בטיפול זה, שיש לקחת בחשבון. המידע הרלוונטי כדי להחליט באיזה טיפול להיעזר לא מספיק ברור. בעבר היה נהוג לחשוב שטיפול הורמונלי חילופי ימנע הסתבכות בריאותיות לאחר גיל המעבר כמו: אוסטיאופורוזיס, מחלות לב וסרטן השד. כעת מחקרים חדשים שופכים אור שונה, שמעלה שוב את השאלה עד כמה טיפולים אלה אכן יעילים במניעת מחלות אלה. לגבי התקפי לב, כיום ברור שלטיפול ההורמונלי החלופי אין את היכולת להוריד את הסיכון לקבל התקפי לב. ויש לזכור שהתקפי לב הורגים יותר נשים מאשר כל סוגי הסרטן גם יחד.

נטורופתיה וגיל המעבר

חיזוק הגוף ואיזון הורמונלי באמצעות תזונה נכונה, צמחי מרפא, תוספי מזון ופעילות גופנית, הם המפתח אתו אנחנו יכולים למנוע, להפחית ולהעלים את רוב התופעות הקשות של גיל המעבר. לחלן רשימה של תוספים המסייעים בזמן גיל המעבר.

חומצות שומן ב: Omega 3, שמן נר הלילה ושמן פישטן, עוזרות נגד גלי חום ומוסיפות לחות טבעית לעור, לעניים ולנרתיק.

מוצרי סויה כמו טופו, פולי סויה וטמפה מכילים מרכיב בשם פיטואסטרוגן, העוזר לאיזון של האסטרוגן בגוף במצב של עודף ממנו וגם במצב של חוסר. נשים יפניות עברות את גיל המעבר כמעט ללא תופעות לוואי בזכות התזונה שלהן המכילה כמויות נאותות של פיטואסטרוגן. ויטמינים B Complex ו C complex מסיעים לחיזוק הגוף, זרימת הדם, נגד מתחים ותפקוד טוב של בלוטות האדרנל.

המינרלים סידן, מגנזיום, בורון, סיליקה, פוספור ואבץ יחד עם ויטמין D, שומרים על בריאות העצמות ומונעים אוסטאופורוזיס.

הצמח Damiana מרגיע ומעודד את החשק המיני.

הצמחים שומר, אניס, vitex agnus, angelica ,black cohosh, diascorea ו salvia מסייעים לאיזון ההורמונלי, מפחיתים גלי חום ותופעות נוספות.

הצמחים בבונג וולריאנה יכולים לעזור להפיג מתחים.

יש להימנע מאכילת חלבון מבעלי חיים, מוצרי חלב, משקאות אלכוהול, עישון, קפה, סוכר, תבלינים ושתיה חמה. כל אלה מגבירים את גלי החום ותורמים לאיבוד מסת העצם.

ג'ל אלוורה טבעי ושמן ויטמין E בשימוש חיצוני, מונעים יובש וגינלי וכאבים בזמן קיום יחסי מין.

פעילות גופנית מתונה חשובה ומונעת איבוד מסת העצם.

יש להימנע ממתחים מיותרים, עד כמה שאפשר. בזמן מתח בלוטות האדרנל עובדות קשה יותר והן אלה שמייצרות את האסטרוגן הנחוץ לגוף כאשר השחלות מפסיקות פעולה זו.

הפורמולה MENOEASE - מנואיזי של חברת נטורו-פארם מכילה צמחי מרפא המסייעים בגיל המעבר, מונעים ומטפלים בתופעות גיל המעבר בהצלחה רבה.

113 צפיות
bottom of page