top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בדיכאון על ידי הפורמולה: EDEN MOOD

הרבה מאתנו משתמשים ביום יום במושג "אני בדיכאון" בזמן שאנחנו מתכוונים לאוסף של תחושות ורגשות שקשה לנו לפעמים להגדיר.

טיפול טבעי בדיכאון

טיפול טבעי בדיכאון על ידי הפורמולה: EDEN MOOD


בחלק מין המקרים אנחנו לא מתכוונים לדיכאון אלה לחרדה. תחושות של דיכאון ושל חרדה מתבלבלות זו עם זו. ככל שנדע להבדיל ביניהם, כך נוכל לבחור טוב יותר בפתרון הנכון ולהיעזר בכלים המתאימים, קונבנציונליים וטבעיים כאחד. טיפול בדיכאון וטיפול בחרדה שונה זה מזה, וכדאי לדעת שלא כל תרופה נגד דיכאון היא גם טובה נגד חרדה.

אצל אדם הסובל מחרדה עלולה תרופה נגד דיכאון להגביר את החרדה עוד יותר. במשך שנות עבודתי היו אנשים שחסכתי להם טיפול פסיכיאטרי באמצעות טיפול נטורופתי ואנשים שטופלו בתרופות קונבנציונליות נגד דיכאון וחרדה, ששום פתרון טבעי לא היה יכול להשיג את אותם תוצאות.


סימפטומים של דיכאון


דיכאון משפיע על כל גופנו, מחשבותינו והתנהגותנו. יש הרבה סוגים של דיכאון הכוללים מגוון סימפטומים בעוצמות שונות ובמשך זמן קיומם אחר. שיעור הדיכאון אצל נשים מגיע כמעט לפי שניים מאשר אצל גברים. אחד מכל ארבעה אנשים יתנסה במשך חייו בדיכאון. דיכאון מוגדר על ידי האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית כצירוף של מספר מסוים של הסימפטומים מאלה הבאים: איבוד עניין או הנאה בפעילויות רגילות, נדודי שינה או יתר שינה, שינוי בתאבון הגורם לירידה במשקל או לעליה במשקל, חוסר פעילות גופנית, תחושה של חוסר ערך עצמי ורגשי השמה, עייפות כרונית, ירידה בחשק המיני, חוסר יכולת לחשוב ולהתרכז ומחשבות נשנות על מוות או התאבדות.

ישנו בנוסף דיכאון הנקרא "ביפולרי" . דיכאון זה מאופיין על ידי תקופות של דיכאון ומניה לסירוגין. הוא מוכר בשם מניה דפרסיה ומטופל על ידי תרופה בשם ליתיום.


הסיבות לדיכאון אינן לגמרי מובנות אך קיימות סיבות רבות ומגוונות שיכולות להיות קרקע פורייה להופעתו של דיכאון. ביניהם: מתח רב, חוויה טראומטית, חווית אובדן של קרוב, תת פעילות של בלוטת התריס, חוסר איזון בכימיה של המוח, תזונה דלה באבות המזון, צריכת יתר של סוכר, מחלת הנשיקה (Mono), חוסר פעילות גופנית ואלרגיות למזון. רמה של גלוקוז (סוכר) נמוכה היא סיבה שכיחה.


בזמן דיכאון נוצר חוסר איזון של הורמונים ונאורו-טרנסמיטורים (כימיקלים המעבירים איתותים לעצבים)  במוח. אלה הם: סרטונין, דופמין, אדרנלין ונאורואדרנלין. הם האחראים למצב הרוח שלנו. האוכל שממנו אנחנו ניזונים משפיע על רמת הכימיקלים האלה. החומצות האמינו השונות (מרכיב בחלבון) המבשרות את נאורו-טרנמיטורים הן: טריפטופן, טירוזין, פנילאלניל ועוד. דוגמא לפעילותה של חומצה אמינו במוח : הטריפטופן מבשרת את הנאורו-טרנסמיטור סרטונין, שהוא אחראי על מצב רוח, התיאבון ושינה ובכך המוח ייצר יותר סרטונין.

בשנים האחרונות, אנשים מקצוע רבים (ביניהם: פסיכולוגים, פסיכיאטרים, נטורופתים ומטפלים ברפואה משלימה) מתייחסים ברצינות לסיבות הביוכימיות של הדיכאון ומאמצים גישה טיפולית משולבת הכוללת טיפול נפשי וטיפול בחומרים (טבעיים או סינתטיים) המסוגלים לשנות את האיזון של הנאורו-טרנסמיטורים במוח.


הטיפול הנטורופתי


חומצות אמינו: טירוזין, פנילאלנין (אסור במקרים של חרדה)

5HTP - SAMe - Omega 3

צמחי מרפא: רדיאולה , פרע (Hypericum),

ורונה, גינסנג, ג'נקגו בילובה, קווה קווה.

ויטמינים ומינרליים: B complex, B-12, C complex, סידן, מגנזיום ואבץ.

הפורמולה EDEN MOOD -עדן-מוד של חברת נטורו-פארם, פותחה על ידי אנריקה יפה ומסייעת בטיפול בדיכאון ובחרדה. הפורמולה  ESTRESLES -אסטרסלס של חברת נטורו-פארם, פותחה על ידי אנריקה יפה ומסייעת בטיפול בחרדה.

134 צפיות
bottom of page