top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בדלקת שלפוחית השתן על ידי הפורמולה: URICALM

דלקות שלפוחית השתן הן מהדלקות השכיחות ביותר ברפואה. נשים סובלות מהן בתדירות גבוהה פי חמש מאשר גברים.

טיפול טבעי בדלקת דרכי השתן על ידי URICALM


50% מהנשים יסבלו פעם אחת לפחות במשך חייהם מדלקת שלפוחית השתן, ולעתים דלקות אלה יתפתחו להיות כרוניות (חוזרות). במשך השנים ראיתי נשים ונערות שהגיעו אל סף ייאוש בגלל הישנות הדלקות ולקיחה של כמויות של אנטיביוטיקה אשר גרמה להן לתופעות לוואי של פטריות בנרתיק ושיבוש של העיכול. 80% מדלקות שלפוחית שתן נגרמות על ידי בקטריה בשם: E.Coli, אשר נמצאת באופן נורמלי במעיים. בקטריה זו מגיעה לשלפוחית השתן אצל נשים עקב הקרבה האנטומית בין פי הטבעת לנרתיק ולשופכה. בזמן שאצל נשים דלקות שלפוחית השתן הן שכיחות, אצל גברים הן יכולות להיות סימן למחלה יותר רצינית כמו דלקת בלוטת הפרוסטטה (Prostatitis), ודרושה בדיקה מיוחדת.

סימפטומים אופייניים לדלקות שלפוחית השתן הן: דחיפות ותדירות גבוהה במתן שתן, כאבים בבטן התחתונה, תחושת צריבה בעת מתן שתן, ריח חזק בשתן ולפעמים אף דם בשתן. טיפול לא מתאים או חוסר טיפול בזמן הדלקת יכולים לגרום לבעיית כליות רצינית. כאבי גב תחתון בזמן דלקת יכולים להיות הזהרה מוקדמת לחריפות המצב.

הטיפול המקובל בדלקת שלפוחית השתן הוא מתן של אנטיביוטיקה ושתייה מרובה. שימוש ממושך באנטיביוטיקה יכול להביא להתפתחותם של זני חיידקים אלימים ועמידים לאנטיביוטיקה ולהופעת פטריות עקב הפרת האיזון בפלורה של המעיים (החיידקים הטובים).


הטיפול הנטורופתי


אנטיביוטיקה, הניתנת לטיפול במצבי דלקת שלפוחית השתן משמידה את החיידקים הידידותיים (חיידקי הפרוביוטיקה) השוכנים במערכת עיכול תקינה. חיידקים אלה מגנים על גופנו. הם יוצרים מטריית הגנה לאורך המעיים המונעת את התרבותם של חיידקים מזיקים כגון ה E.Coli ובכך מפחיתים את הסיכוי שחיידק זה יגיע לדרכי השתן. סיבות נוספות לחלות בדלקת שלפוחית השתן הם שלשול או עצירות בגלל שהם יכולים לגרום להיחלשותה של הפלורה של המעיים (החיידקים הטובים). לקיחה של פרוביוטיקה באופן קבוע יכולה למנוע את החזרה של הדלקת. אני ממליץ על שימוש בפרוביוטיקה גם חיצוני: ניתן להשיג נרות וגינליות של פרוביוטיקה וגם אפשר לפתוח כמוסות ולהשתמש באבקה ולפזרה על הנרתיק.

החמוציות (Cranberry) מונעות את הידבקותם של חיידקי E.Coli, לרירית הדפנות של שלפוחית השתן ומאפשרות את סילוקם היעיל על ידי זרם השתן. בכך מונעות החמוציות את התפתחותם של זיהומים. ניתן לקחת חמוציות בצורה של מיץ טבעי או בקפסולות המכילות את תמצית הפרי. שתיית קוקטיילים של חמוציות לא יעילה נגד הדלקת ואפילו יכולה לתרום להתרבותם של החיידקים בגלל התוספת של הסוכר והריכוז הנמוך של הפרי. לקיחה של חמוציות באופן קבוע יכולה למנוע את הישנות הדלקת.


לאלה הרוצים להכין חליטה של צמחים נגד כאבים השתמשו ב: בבונג, מליסה ופרע. בנוסף מומלץ להתרחק ממתוקים, הם מזון לבקטריות, ממיצי פרות, שהופכים את השתן לבסיסי. רצוי להימנע מ: אלכוהול, שוקולד וקפה. טוב להוסיף לדיאטה: סלרי, פטרוזיליה ואבטיח. השימוש בפרוביוטיקה של מוצרי חלב אינו יעיל נגד דלקות. היגיינה ושטיפה מקומית חשובות אך יש להיזהר משטיפת יתר, שיכולה להחדיר את החיידקים הרעים פנימה.

הפורמולה URICALM - יורי קאלם של חברת נטורו-פארם, פותחה על ידי אנריקה יפה נטורופת ND. היא יעילה נגד דלקות בשלפוחית השתן. היא מורכבת מצמחי מרפא בלבד שנלחמים בזיהומים ממקור בקטריאלי. הם מסייעים לגוף להפעיל את המערכת החיסונית. הם יכולים להוריד את רמות ה-Ph של השתן כדי שבקטריות לא יוכלו להמשיך להתקיים.



180 צפיות
bottom of page