top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בהפרעות בלוטת הערמונית על ידי הפורמולה: PROSTACAL

בלוטת הערמונית (פרוסטטה) היא בלוטה זכרית הנמצאת מתחת לשלפוחית השתן ומקיפה את החלק האמצעי של צינור השתן (שופכה).

טיפול טבעי בהפרעות בלוטת הערמונית על ידי PROSTACAL


גודלה של בלוטת הערמונית, בדרך כלל, הוא כשל אגוז אך היא גדלה עם הגיל. בלוטת הערמונית משתתפת בייצור של נוזל הזרע. בזמן גירוי מיני, שרירי הערמונית מתכווצים ונוזל זה מופרש אל תוך השופכה. בלוטת הערמונית היא זו שגורמת להכי הרבה בעיות מבין איברי המין ודרכי השתן. ההפרעות העיקריות של בלוטת הערמונית הן: דלקת הערמונית, הגדלה שפירה של הערמונית וסרטן הערמונית.


דלקת הערמונית

דלקת הערמונית שכיחה אצל גברים מכל הגילים. לרוב הדלקת היא חיידקית ומגיעה אל הבלוטה ממקום אחר בגוף, למשל מזיהום בשלפוחית השתן. הדלקת גורמת ל: כאבים, חום, צמרמורת, צורך תכוף וצריבה בהטלת שתן. לעיתים הזיהום עלול להתפשט אל שק האשכים ולגרום לאי נוחות קיצונית. דלקת יכולה להיות תוצאה של התאפקות והחזקת השתן לזמן ממושך. יש לציין שכאב וצריכה במתן השתן מופיעים לעיתים ללא סיבה דלקתית.

אבחון דלקת הערמונית מתבסס על התסמינים ועל בדיקה גופנית. הרופא מגלה דרך החלחולת אם הערמונית נפוחה או רגישה למגע. חוסר טיפול נכון בדלקת הערמונית עלול להוביל לאין אונות.

הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית

הגדלה שפירה (לא סרטנית) של בלוטת הערמונית (BPH) היא מצב בו יש התרבות יתר של תאים שפירים בערמונית. 50% מהגברים מעל גיל 50 ו 75% מהגברים מעל גיל 70 סובלים מ- (BPH). הסיבה להגדלת הבלוטה אינה ידועה אולם עלולה להיות קשורה בשינויים הורמונליים המתרחשים אצל גברים עם הגיל. רמות ההורמונים טסטוסטרון והטסטוסטרון חופשי יורדות אצל גברים מעל גיל 50. לאומת זאת, רמות ההורמונים פרולקטין ואסטרדיול עולות. ההשפעה הסופית של השנויים האלו היא ריכוז גבוה בתוך בלוטת הערמונית של ההורמון דהידרו טסטוסטרון, הגורם לריבוי תאי הערמונית ובכך להתרחבות הבלוטה. הבלוטה המוגדלת לוחצת על השופכה ומצרה אותה. במרוצת הזמן זרם השתן הולך ונחסם, שלפוחית השתן אינה יכולה להתרוקן לגמרי והשתן הנותר עלול לגרום לזיהומים ולהיווצרות אבנים. חסימה ממושכת של השתן עלולה לפגוע בכליות. תסמינים בהגדלת הערמונית הם: כאב, צריבה והיסוס בפעולת הטלת השתן. צורך תכוף בהטלת שתן עד כדי התעוררות בלילה מספר פעמים.

האבחנה בהגדלה הערמונית נעשית בדומה לאבחנה בדלקת הערמונית. מישוש הערמונית בדרך כלל, מאפשר לקבוע אם הבלוטה מוגדלת. רגישות יהיה סימן לזיהום ומציאה של קשריות בבלוטה עלול להצביע על גידול סרטני. בדיקות נוספות הן: בדיקת דם לתפקודי כליות ובדיקת רמות האנטיגן הסגולי לערמונית (PSA). אצל גברים עם ערמונית מוגדלת או עם גידוליים סרטנים מופיעות רמות גבוהות של האנטיגן.

סרטן הערמונית

למרות שרק פחות מ 3 אחוזים מן החולים בסרטן הערמונית מתים ממנו, סרטן זה נחשב לסיבה השנייה בשכיחותה למוות מסרטן בקרב גברים, בעיקר אחרי גיל 50. סרטן הערמונית נחשב לעיטי יחסית ולתוקפני פחות משאר הסרטנים, אך בכל זאת יש סרטנים של הערמונית הגדלים במהירות ובתוקפנות ומתפשטים בכל הגוף. בדרך כלל סרטן זה הוא ללא תסמינים אך כאשר יש תסמינים הם דומים לאלו של הגדלה שפירה של הערמונית. במקרים מסוימים, הוא אינו מאובחן עד שמופיעות גרורות בעצמות. אבחנה בשלבים מוקדמים חשובה ביותר. צורת האבחון דומה לאבחון של הגדלת שפירה של הערמונית. בדיקת רקמות נדרשת כדי לאשר סופית קיומו של הסרטן. בדיקה זו עלולה לגרום בעצמה לסיבוכים לא פשוטים.

הטיפול הנטורופתי

הטיפול נטורופתי המומלץ בהפרעות הערמונית עשוי למנוע התערבות כירורגית החושפת את המטופל לסיכונים וסיבוכים מיותרים.

שתייה של מיץ חמוציות לא ממותק ושימוש בפרוביוטיקה מונעים דלקות דרכי השתן הקשורות בדלקת הערמונית.

צמחי מרפא: אכינצאה, חותם זהב, בוכו, עלי זית, חוטמית, סרפד, הידרנג'אה וענבי דוב הם צמחים משתנים, שמחזקים את דרכי השתן והמין, מקלים על הטלת השתן, הם בעלי תכונות אנטי ווירליות ואנטי בקטריאליות המסייעים בזמן דלקת דרכי השתן והערמונית.

הפורמולה PROSTACAL פרוסטקל של חברת נטורו-פארם פותחה על ידי אנריקה יפה נטורופת ND. היא מכילה את הצמחים שבטבט ודקל ננסי. הצמחים שבטבט (בעל יכולת מכווצת) והצמח דקל הננסי נמצאים בשימוש נרחב במניעה ובטיפול של הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית ונגד דלקת הערמונית. צמחים אלה מסוגלים להוריד רמות של הורמונים בבלוטת הערמונית כאלה שנחשדים כאחראים בהגדלה של הערמונית.

לקיחה של אבץ חיונית בכל בעיות הערמונית. תוספת של אנטי-אוקסידנטים חיונית ומסייעת בסרטן הערמונית.

הפורמולה URICALM יוריקאלם מסייעת בזמן דלקת בדרכי השתן ודלקת.

116 צפיות
bottom of page