top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בבעיות קשב וריכוז (ADD/ADHD) על ידי CONCENTRA

הפרעות קשב או למידה המוכרות בשם: ADD/ADHD הן קבוצה של הפרעות נוירולוגיות הגורמות למגוון רחב של בעיות למידה והתנהגות.

טיפול טבעי בהפרעות קשב (ADD / ADHD) באמצעות: CONCENTRA ו-ESTRESLES


הפרעות אלו מתגלות לרוב בתקופת הילדות, כאשר ילד מגיע למסגרת כמו בית ספר או גן. לעיתים הן מלוות גם בהיפראקטיביות (פעלתנות יתר) ונושאות את השם ADHD. בישראל התופעה נפוצה והיא נעה בין 4-20 אחוז מהילדים בגיל בית ספר. השכיחות גדולה יותר אצל בנים מאשר אצל בנות (1:10). למרות קשיי הלמידה, ילדים עם לקויים אלה הם בעלי רמת אינטליגנציה שווה לממוצע או אפילו מעל לממוצע.

סיבות הקשורות להתפתחות ההפרעות אצל ילדים הן: גורם גנטי, מצבי חרדה, אלרגיות, עישון בזמן הריון, חוסר חמצן בזמן הלידה, טראומה בהריון, הרעלת מתכות (כגון עופרת), ודלקות. בשנים אחרונות מתחזקת הדעה שגורמים תזונתיים כמו תזונה דלת חלבון, משפיעים על האיזון הכימי של המוח, וגורמים לשינויים התנהגותיים לא רצויים.

הסימפטומים של הפרעות קשב הם: חוסר ריכוז, חוסר הקשבה, קושי להתחיל או לסיים משימה, שכחה של דברים לעיתים קרובות, הפרעות בדיבור ובהקשבה, הפרעות למידה והפרעות שינה. סימפטומים של הפרעות קשב עם פעלתנות יתר, הם: אימפולסיביות, חוסר מנוחה, הפרעה לילדים אחרים, הרס עצמי, תסכול, חוסר סבלנות, דיבור יתר והתנהגות בלתי צפויה. לעיתים ילדים עם פעלתנות יתר יכולים להיות מרוכזים בדברים המעניינים אותם. למרות ששני סוגי ההפרעות קשות לאבחון, קל יותר לזהות את האדם ההיפראקטיבי מאשר את האדם עם חוסר קשב.

"המורה אומרת שהילד צריך ריטלין"

קיימות מספר תרופות נגד היפראקטיביות , והריטלין היא התרופה המקובלת שבהן. היא נרשמת ל % 90 מהמטופלים, למרות תופעות הלוואי לטווח ארוך, הכוללות: איבוד תאבון, ירידה במשקל, נדודי שינה, האטה בגדילה, קצב לב מהיר, עליה בלחץ הדם וסיכון לחלות במחלת הפרקינסון. לסגל בתי הספר אין את ההכשרה הדרושה כדי לאבחן או לייעץ בבעיית היפראקטיביות והפרעות קשב. רק רופא ילדים, פסיכולוג, פסיכיאטר או נוירולוג יכולים לאבחן. מספר הילדים המאובחנים בהפרעות למידה עלה מאוד בשנים האחרונות, ואולי הסיבה היא, שסימפטומים של הפרעות קשב קיימים גם אצל ילדים נורמליים ובריאים.

הטיפול הנטורופתי

בגלל הקשר הקיים בין תזונה, אלרגיות למזון והפרעות למידה מומלץ השינוי התזונתי הבא: לנסות דיאטה המורכבת מפירות וירקות. יש לאכול לחמים ודגנים המכילים אורז ושיבולת שועל בלבד. מומלץ לאכול דגים, במיוחד אלה המכילים חומצות שומן חיוניות להתפתחות של המוח ( טונה, סלמון והרינג), אשר נמצאו ברמה נמוכה אצל ילדים עם הפרעות למידה. כדאי להגביל את כמות מוצרי החלב ולצפות בשינויים התנהגותיים אחרי אכילתם.

יש להימנע משתיית משקאות מוגזים בגלל התכולה הגבוה של פוספט בהם.

מומלץ להימנע משוקולד, קפה, תה, ממתקים, בשר מעושן, מלח, חרדל, מרגרינה, רוטב סויה, שמרים, חומרי שימור, מונוסודיום גלוטמט וחומרי צבע וטעם מלאכותיים. חשוב ביותר להוריד כל סוגי הפחמימות הפשוטות (סוגי סוכר). סוכרים משפעים לרעה על התנהגותם של הילדים. יש להגביל את זמן הצפייה בטלוויזיה והישיבה מול המחשב ולעודד פעילות יצירתית.

תוספי תזונה תורמים הם סידן מגנזיום ואבץ, להם אפקט מרגיע. ויטמיני B complex חיוניים לתפקוד תקין של המוח, מערכת עצבים ומערכת העיכול.

ויטמין C הוא ויטמין נגד מתח (anti-stress). מולטי ויטמין איכותיים שומרים על איזון הגוף (ניתן להשיג בחנויות טבע). ניתן להשתמש ב SAMe נגד מתחים ודיכאון.

ניתן להיעזר ב Chromium picolinate לשיפור המטבוליזם של הגלוקוזה.

מומלץ להיעזר בטיפול בפרחי באך או בהומיאופתיה בנוסף לטיפולים האחרים ולא במקומם.

הפורמולה CONCENTRA -קונסנטרה של חברת נטורו-פארם מכילה את הצמח המרפא Gingko Bilova שמסייע לשיפור: הריכוז, הזיכרון ולפעילות של המוח.

במקרים של פעלתנות יתר כדאי להיעזר בתערובת של צמחי מרפא מרגיעים. הפורמולה ESTRESLES -אסטרסלס של חברת נטורו-פארם מסייעת בזמן מתח וסטרס, מרגיעה, נותנת שלווה ומשפרת את היכולת להתמודד עם המתח. צמחי מרפא הם הצורה הטובה והנכונה להרגיע ילד היפראקטיבי.

141 צפיות
bottom of page