top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בחרדה על ידי הפורמולות: ESTRESLES ו- EDEN MOOD

לפעמים חרדה היא תגובת חרום טבעית של הגוף כדי להתגונן מפני סכנה, אך במצבים מסוימים חרדה עלולה להיות מעיקה, קיצונית ופוגעת באיכות החיים שלנו.

טיפול טבעי בחרדה והתקפי חרדה על ידי הפורמולות: ESTRESLES ו- EDEN MOOD


למרות שכיום ישנם טיפולים יעילים בחרדה, פחות משליש מהסובלים פונים לטיפול. הדבר מושפע בעיקר מחוסר מודעות ומסטיגמות לגבי הטיפול הנפשי ובמיוחד לגבי הטיפול התרופתי הקונבנציונלי. לעומת זאת אני רואה שינוי אצלי בקליניקה: יותר ויותר אנשים שסובלים מתסמינים של מתח וחרדה מרגישים נוח לבוא לטיפול ולנסות פתרונות טבעיים.

לפעמים חרדה היא תגובת חרום טבעית של הגוף כדי להתגונן מפני סכנה, אך במצבים מסוימים חרדה עלולה להיות מעיקה, קיצונית ופוגעת באיכות החיים שלנו. במצבים האלה כדאי לחסוך לעצמנו סבל ולפנות לעזרה מקצועית. ניתן לסייע לאנשים הסובלים מחרדה באמצעות טיפול קונבנציונלי וגם באמצעות טיפול נטורופתי.

על חרדה

כל האנשים חווים פחד וחרדה. לא תמיד קל להבדיל ביניהם. הדוגמא הבאה תסייע לכם להבין: אם אתה נמצא בג'ונגל ופתאום מופיע מולך אריה, יש סיכוי רב שאתה תרגיש פחד. לעומת זאת אם פודל קטן עובר לידך ואתה "מת מפחד" שינשוך אותך, הלב שלך פועם בחוזקה והנשמה שלך קצרה זו חרדה. אחד ההבדלים החשובים בין פחד לחרדה הוא שפחד נובע מהסכנה עצמה ואילו חרדה מתעוררת עקב ציפייה לסכנה.

בין 5 עד 10 אחוזים מהאוכלוסייה (כולל מבוגרים וגם ילדים) סובלים מהפרעות חרדה בעוצמות שונות. אחוזים גבוהים יותר מוערכים לגבי קיומה של הפרעת חרדה כלשהי במהלך החיים. רוב האנשים עוברים לפחות תקופה אחת בחיים המאופיינת ברמת חרדה גבוהה, בין אם היא מאובחנת באופן פורמלי ובין אם היא קיימת כחלק מהחוויה האנושית.

חרדה מושפעת מגורמים פסיכולוגיים כמו אישיות, אירועי חיים וסגנון חיים, כמו גם מגורמים פיזיולוגיים כגון תורשה ותהליכים כימיים במוח. מבחינה זו הפרעות חרדה דומות להפרעות פיזיולוגיות רבות אחרות, כמו מחלות לב וסוכרת.

הטיפול הקונבנציונאלי

למרבית הפרעות החרדה יש גם מקור ביולוגי מסוים, מסיבה זו ניתן לרוב לטפל בהן באמצעות תרופות. טיפול תרופתי נעשה לרוב בשילוב עם טיפול פסיכולוגי כך שתוצאותיו עשויות להיות מועילות מאוד.

טיפול תרופתי באמצעות תרופות נגד דיכאון מועיל ביותר בטיפול בחרדה. התרופות הנפוצות לשימוש הן ממשפחת ה- SSRI (selective serotonin reuptake inhibitors). כמו כן יש שימוש בבנזודיאזיפינים, טריציקליקים (tricyclic), חסמי בטא (beta blockers), ו- MAO (Monoamine oxidase inhibitors).

לעתים נעשה שימוש בתרופות נוגדות דיכאון יחד עם תרופות להורדת רמת החרדה על מנת להקל על תסמינים קשים ועל מנת לאפשר התקדמות עם סוגים נוספים של טיפול.

התקפי חרדה Panic Disorder

התקפי חרדה מכונים גם התקפי פאניקה. משמעות השם נובע מתגובת בהלה חריפה שמתרחשת ללא סכנה מציאותית אובייקטיבית. אנשים הסובלים מהתקפי חרדה חווים אפיזודות של בהלה או פחד (המגיעה לשיאה בתוך 10 דקות לערך) אשר גורמת להם להרגיש כאילו יש להם התקף לב או שהם עומדים להשתגע, ללא כל סיבה נראית לעין.


תסמינים אופייניים של התקף חרדה הם: דפיקות לב, כאב או אי נוחות בחזה, הזעת יתר, רעידות, תחושות של דקירות, שריפה פנימית, תחושה של חנק, פחד ממוות, פחד מאובדן שליטה, סחרחורת, בחילה, גלי קור או חום או אי נוחות בדרכי העיכול ועוד. בגלל דמיונו של התקף חרדה להתקף לב, הפרעה בקצב לב, הפרעה בבלוטת המגן ולתסחיף של קריש דם, עוברים אנשים הסובלים מהתקף חרדה בדיקות רפואיות רבות לפני האבחנה.

במידה שחרדה משולבת עם בעיה נפשית נוספת כמו דיכאון יש להיזהר באבחנה ובקביעת הטיפול המתאים. האבחון במקרים אלה נעשה מורכב יותר. דיכאון לעומת חרדה, מאופיין בתופעות כגון שינויים בהרגלי השינה והאכילה, עצבות, חוסר עניין בחיים, חסר ערך או אשם ועוד.

הטיפול הנטורופתי

המינרלים סידן, מגנזיום ואבץ מסיעים בזמן חרדה, מפחיתים מתח שרירי, משחררים עוויתות ומרגיעים.

ויטמיני B ו- C עוזרים לתפקוד התקין של המערכת העצבים ובלוטות האדרנל ובנוסף יש להם אפקט מרגיע.

יש להימנע משימוש במוצרים המכילים קפאין כולל קפה, תה, שוקולד ועוד.

קיימים צמחי מרפא וחומצות אמינו אשר עשויים לסייע למעבירים העצביים במוח האחראים למצב הרוח. צמחי מרפא מרגיעים הם: ולריאנה, פסיפלורה, שיבולת שועל, ורבנה, בבונג, תירזה, מליסה.

חוסרים בדם של ברזל או של ויטמין B12 עלולים להחמיר חרדה.

ישנן שיטות רבות ומצוינות ברפואה משלימה להפגת מתחים, ביניהם: רפלקסולוגיה, שיאצו, מסג', אקופונקטורה, יוגה, פרחי באך ועוד. לטיפול בהתקפי חרדה מומלץ וחשוב להתייעץ עם נטורופת שמתמחה בתחום זה.

הפורמולה ESTRESLES -אסטרסלס של חברת נטורו-פארם מסייעת בהורדת מתחים.

הפורמולה EDEN MOOD -אדן מוד של חברת נטורו-פארם מסייעת לשיפור מצב הרוח. שתי הפורמולות ביחד יכולות לסייע נגד חרדה.

111 צפיות
bottom of page