top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי ביבלות.

כאשר רופאי עור בודקים גידול על העור, הם מנסים לברר אם מדובר ביבלת או בגידול מסוג אחר כמו: תגי עור, שומות, אזורי ריפוי מצולקים ואפילו סרטן העור.

טיפול טבעי ביבלות (Warts)

יבלות הן גידולי עור קטנים הנגרמים על ידי אחד מ-60 הסוגים המוכרים של נגיפים (וירוסים) פפילומה אנושיים (HPV). יבלות יכולות להופיע בקבוצה (צורת פסיפס) או בודדות. הגודל והצורה הסופיים של היבלת נקבעים על ידי הנגיף שגרם לה ובהתאם למיקום שלה על פני הגוף. למרות שיבלות מתפשטות בקלות מאזור אחד לאזור אחר על פני הגוף, רובן אינן מדבקות מאדם לאדם ורובן אינן מזיקות. עם זאת, יבלות באיברי המין הן מידבקות מאוד ואף עלולות לעיתים רחוקות להפוך לסרטניות. לרוב יבלות אינן כואבות ולעיתים תכופות הן נעלמות תוך כשנה עד שנתיים ללא כל טיפול, אך ישנן גם יבלות שנשארות שנים רבות וכאלה ששבות אפילו לאחר שהוסרו באמצעות ניתוח.

יבלות פשוטות, יבלות כף הרגל ויבלות של איברי המין הם סוגים נפוצים של יבלות. יבלות פשוטות יכולות להופיע בכל מקום על פני הגוף, אך הן נפוצות במיוחד ב: ידיים, אצבעות, מפרקים, זרועות, ברכיים, קרקפת, פנים ובעור סביב הציפורניים. אלה אזורים שבהם קיים שפשוף מתמיד. יבלות פשוטות עלולות להופיע אפילו במיתרי הקול ולגרום לצרידות. יבלות פשוטות יכולות להיות שטוחות או בולטות, יבשות או לחות. בדרך כלל הן מחוספסות ובגודל של פחות מסנטימטר קוטר אך במקרים מסוימים יבלות יכולות להגיע לממדים של שעועית קטנה. הצורה שלהן היא עגולה והצבע שלהן יכול להיות חום, אפור או צהוב. נשיכה, גזירה, תלישה או נגיעה בסוג זה של יבלות עלולה לגרום להתפשטות שלהן לאזורים אחרים על פני הגוף. גילוח עלול לגרום גם להתפשטות של היבלות. לרוב יבלות פשוטות לא כואבות ולא גורמות לתחושת גירוד.

יבלות כף הרגל (יבלות פלנטאריות) מופיעות בתחתית כף הרגל. צורתן שטוחה בגלל הלחץ המופעל עליהן בזמן ההליכה. הן בעלות מרכז רך המוקף בעור מחוספס ומעובה. הן לחות ולעיתים הן מדממות. לרוב, יבלות אלה אינן עוברות למקומות אחרים בגוף. בדרך כלל הן לא דורשות טיפול אלא אם הן כואבות או מפריעות בהליכה.

יבלות באיברי המין הן גידולים רכים ולחים שעלולים להופיע באזורים: הפין, הנרתיק, פי הטבעת, שק האשכים והמפשעות. הצבע שלהן הוא בדרך כלל ורוד והצורה שלהן דומה לכרובית. יבלות אלה הם מאוד מדבקות. הן עלולות להיות מועברות בזמן קיום יחסי מין רגילים, אנאליים או אוראליים. למרות שהן אינן סרטניות, כאשר יש חשד לקיומן, מומלץ להיבדק כיוון שקיים קשר בין יבלות באברי המין אצל נשים לבין סרטן צוואר הרחם וסרטן שלפוחית השתן. סיבה נוספת להיבדק היא שאישה בהריון, שיש לה יבלות באיברי המין, עלולה להעביר את הנגיף לילוד. אצל גברים קיים קשר בין יבלות באברי המין לבין סרטן הפין וסרטן הרקטום.

הטיפול הקונבנציונאלי נגד יבלות כולל: הקפאה של היבלת באמצעות חנקן נוזלי, שימוש בכימיקלים וחומצות שונות ישירות או על ידי הזרקה לתוך היבלת, שימוש בזרם חשמלי ושימוש בקרני לייזר. כ- שליש מהיבלות חוזרות ומופיעות שוב.


הטיפול הנטורופתי

לקיחה יום-יומית של ויטמין C (במינון מתאים), היא הדרך הטובה ביותר לשמירה על המערכת החיסונית כנגד הווירוסים שגורמים את היבלות.

המינרל אבץ והוויטמינים A, E -ו B מסייעים במיוחד למערכת החיסונית וחשובים לבריאות העור.

לטיפול ביבלות קיימות ניתן למרוח ג'ל אלוורה על היבלת, פעמיים עד שלוש פעמים ביום עד להיעלמותה. לג'ל אלוורה תכונות אנטי וירליות ואנטי בקטריאליות ידועות.

שימוש בשמנים האתריים כמו: מור, ציפורן, עשב לימון, עץ התה ומנטה ושל צמחים: אגוז שחור, חותם זהב וכוכבית מועיל לטיפול ביבלות. השמנים ניתנים למריחה ישירות על היבלות. מהצמחים מייצרים מיצוי אלכוהולי שניתן גם כן למרוח על היבלות. במקרה של גירוי על העור, כדאי לדלל את השמנים או את מיצוי הצמחים במים מזוקקים או בשמן צמחי בכבישה קרה.

הצמח אגוז שחור מתאים במיוחד לטיפול ביבלות בפה ובגרון.

שום הוא אמצעי יעיל נגד יבלות קיימות. כל יום יש למעוך שן שום, להניח אותו על היבלת ולכסות אותה במשך 24 שעות. בזמן הטיפול עשויות להיווצר על היבלת בועות ולאחר כשבוע היבלת תיעלם.

קיימות מספר רב של תרופות הומיאופתיות יעילות נגד יבלות. תפקידו של הנטורופת הוא לבחור את התרופה המתאימה למטופל באופן אישי. תרופות אלה מעוררות את המערכת החיסונית לפעול בעצמה נגד היבלות. טיפול זה מוכיח את עצמו במיוחד כאשר קיימות מספר רב של יבלות.

125 צפיות
bottom of page