top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בכולסטרול גבוה על ידי הפורמולה: HEPATOX

כולסטרול הוא גורם מרכזי בהיווצרות של טרשת (הסתיידות) העורקים. עם זאת, הכולסטרול חיוני בגוף שלנו. הוא משמש מרכיב חשוב בקרום התא. ממנו נוצרים: ויטמין D, מיאלין (החומר העוטף את סיבי העצב), הורמוני המין וחומצות המרה.

טיפול טבעי בכולסטרול גבוה על ידי HEPATOX

התהליך הטרשתי בדפנות העורקים מוביל לסתימת העורקים ומונע מזרם הדם להגיע למוח, ללב, לכליות ולאיברים אחרים. הסיכון ללקות בטרשת העורקים של הלב או בטרשת העורקים של הראש (התקף לב או שבץ), גובר ככל שרמת הכולסטרול בדם עולה. יש לציין שהתקפי לב הם סיבת המוות מספר אחת בעולם המערבי. בנוסף, כולסטרול גבוה יכול לגרור היווצרות של אבנים בכיס המרה, חוסר אונות ולחץ דם גבוה.

הכולסטרול בדם מגיע משני מקורות עיקריים: מהמזון ומייצור עצמי בכבד. עם סיום ייצורו בכבד, הוא נארז בחלקיקים קטנים הנקראים ליפו-פרוטאינים. אלה מסיעים אותו בזרם הדם. שניים מהליפו-פרוטאינים קשורים ישירות לטרשת העורקים, אלה הם: ה- LDL המוכר בשם "כולסטרול הרע" וה- HDL המוכר בשם "כולסטרול הטוב".

חלקיקי ה- LDL נושאים כשני שלישים מכמות הכולסטרול בדם ומסיעים אותו לכל מקום בגוף. כאשר כמותם עולה, הם מסתננים לדופן העורק וכך מתחיל תהליך הטרשתי. חלקיקי ה- HDL נושאים כשליש מכמות הכולסטרול. הם קושרים עודפי כולסטרול מהתאים ומסיעים אותם לכבד. בכבד הכולסטרול נהפך לחומצות מרה ומסולק מהגוף. בזמן שהכולסטרול הנישא על LDL מגביר את הסיכון להתקף לב, הכולסטרול הנישא על HDL מקטין את הסיכון ומיטיב עם הגוף. המצב האידיאלי הוא ריכוז כולסטרול LDL מתחת ל- 130 מ"ג/ד"ל וריכוז כולסטרול HDL מעל 40 מ"ג/ד"ל. בריא לנו רמות HDL גבהות .

קיים סיכון למחלת לב כאשר אין מספיק HDL להתמודד עם כמות LDL בדם. רמות גבוהות של HDL מחפות על רמות גבוהות של LDL . ככל שההפרש ביניהם קטן, הסיכון למחלת לב קטן. בדרך כלל הגוף יודע לווסת את רמות הכולסטרול המגיעות מהמזון. הגוף יכול לספוג פחות כולסטרול ממערכת העיכול אל תוך הדם וגם מסוגל לעצור את ייצור הכולסטרול בכבד.

מסיבות גנטיות, אנשים מסוימים שנמנעים מאכילת מזון עשיר בכולסטרול עלולים למצוא את עצמם עם רמת כולסטרול גבוהה ולעומת זאת, אנשים אחרים שצורכים מזון עשיר בכולסטרול לדוגמא: בשר ומוצרי חלב בלי הגבלה, רמת הכולסטרול אצלם תהיה תקינה.

למרות שרמות ה- LDL וה- HDL מאותתות על מידת הסיכון ללקות בטרשת העורקים, מתברר שאצל כ - 30% מהלוקים בהתקפי לב, רמות הכולסטרול תקינות. חוסר הקורלציה במקרים אלה לא ברור. סיבות אפשריות הן: 1) כאשר הכולסטרול LDL מתחמצן, הוא הופך להיות גורם נוסף בתהליך הטרשתי אפילו בזמן שרמתו תקינה. 2) תיאורית ההומוציסטאין מספקת לנו סיבה נוספת להיווצרות טרשת עורקים בגלל חוסר בוויטמיני B6 ,B12 וחומצה פולית.


הטיפול נטורופתי


דיאטה צמחונית ופעילות גופנית מסייעות להורדת רמות הכולסטרול. באמצעות פעילות גופנית אפשר להעלות רמה נמוכה של HDL. לדוגמא: הליכה של 30 דקות ביום נמצאה מועילה להעלות את רמות ה-HDL.

בזמן כולסטרול גבוה יש להוסיף לתפריט ירקות ופירות טריים, דגי ים, שום, בצל, שמן זית, זרעי פשתן וסובין שיבולת שועל. יש להימנע מעישון, שתיית קפה, אלכוהול, חלבון מין החי, שמנים רוויים, מרגרינה, מזון מטוגן וכל סוגי הסוכרים. מיץ גזר יחד עם סלרי וסלק מסייעים להורדת רמות כולסטרול.

המלצות נוספות:

כרומיום פיקולינט מוריד LDL ומעלה HDL.

ויטמין C מוריד כולסטרול.

תוספת של קרניטין מסייעת ללב ומורידה כולסטרול.

ניאצין ללא תופעת הבעירה מפחית באופן משמעותי רמות LDL ומעלה רמות HDL.

ליפוטרופ פקטור היא פורמולה הפועלת להפחתת רמות של כולסטרול ושל טריגליצרידים.

ויטמין E הוא נוגד חמצון חשוב המונע התחמצנות של כולסטרול הרע.

ויטמיני B קומפלקס מסייעים כנוגדי חמצון, מונעים הצטברות של הומוציסטאין הפוגעת בכלי הדם וגורמת להיווצרות לוחיות בדופן העורקים.

תוספת של תאית בצורת כדורים או בתפריט מפנה כולסטרול מהגוף.

לציטין גרגרים או כדורים מפחית כולסטרול.

חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ו- 6 יעילות להורדת רמות כולסטרול בדם.

לאנשים הנוטלים תרופות להורדת כולסטרול, מומלץ להתייעץ עם תזונאי או נטורופת לפני לקיחת תוספי תזונה. כדאי לשים לב לתופעות לוואי מתרופות אלה ולדווח לרופא.

הפורמולה HEPATOX -הפטוקס של חברת נטורו-פארם מתאימה לניקוי וחיזוק הכבד וכיס המרה. כמו כן מורידה ערכים של כולסטרול הרע ומעלה ערכים של כולסטרול הטוב. יעילה בטיפול של כבד שומני. מתאימה בזמן קשיי עיכול, גזים, נפיחות ועצירות. מסייעת בניקוי של חומרים רעילים, שיירי תרופות, שיירי הורמונים, אלכוהול ומתכות כבדות. הפורמולה מסייעת להחזיר את אנזימי הכבד לערכים תקינים.

143 צפיות
bottom of page