top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי במיגרנה באמצעות הפורמולה: MIGRELIEF

מיגרנה היא סוג של כאב ראש חזק במיוחד. התקף טיפוסי של מיגרנה מתחיל בבוקר, מגיע לשיאו תוך שעה, נמשך בין 4 ל-24 שעות ועשוי להופיע מספר פעמים בחודש.

טיפול טבעי במיגרנה באמצעות הפורמולה MIGRELIEF

הפרעה קשה זו נפוצה אצל 15 עד 20 אחוזים מהגברים ו-25 עד 30 אחוזים מהנשים. אף שקיים טיפול תרופתי, אנשים רבים נעזרים בשיטות שונות ברפואה המשלימה ובפרט בנטורופתיה. ניתן לחסוך סבל רב מהמטופל ואף להפחית את הצורך בטיפול תרופתי.

סימפטומים של מיגרנה

כאב חריף בצד אחד או בשני צדי הראש ומסביב לעיניים. בחילה מלווה לעתים בהקאה. לפני כאב הראש, לעיתים מופיעות תחושות של טשטוש או נקודות בהירות בראייה.

הכאב הוא פעימתי ויכול להימשך מיום אחד עד לשלושה ימים במקרים חריפים. בזמן מיגרנה נפוצים: מתח, עצבנות, חרדה, עייפות, הפרעות בריכוז ובחשיבה ורגישות לאור ולצלילים. חוסר יציבות של מערכת כלי הדם.

מקובל לחשוב כי רצף האירועים הגורם למיגרנה הוא: תחילה הצרה עודפת של עורקים בתוך הגולגולת (הגורמת לאספקת דם לא מספקת) ובעקבותיה הרחבה של כלי הדם מחוץ לגולגולת (שלב הכאב). מחקרים רבים תומכים בקשר הקיים בין מיגרנות לבין שינויים במערכת כלי הדם בראש למרות שמנגנוני פעולתו עדיין לא ידועים.

רגישות יתר של מערכת העצבים.

במחקרים חדשים נמצא שלמערכת העצבים יש תפקיד בקידום התהליכים המביאים להתפתחות הכאב המיגרנה. רגישות יתר של מערכת העצבים אצל הסובלים ממיגרנה גורמת להפרשת חומרים המסוגלים ליצור תהליכים דלקתיים ולשלוח מסרים עצביים לקולטני כאב. במקרה הזה לא הדלקת היא הסיבה לכאב, אלא החומרים המשתחררים בגלל רגישות יתר של המערכת העצבים. הפרעות בטסיות הדם. עליה משמעותית בהצטברות טסיות הדם והבדלים בהרכב שלהם מאפיינים את הסובלים ממיגרנה. טסיות הדם מאחסנות סרוטונין (מעביר כימי עצבי, המכווץ כלי דם ). הצטברות טסיות הדם גורמת לשחרור גדול יותר של סרוטונין.

מחקרים מסוימים מנסים לפענח את הקשר בדמיון בין הסימפטומים של מיגרנה לבין אלה של דלקת קרום המוח. למרות שדלקת קרום המוח נגרמת על ידי בקטריה או וירוס , גם היא מלווה בבחילה, הקאה וכאב ראש. עובדות אלה לא תורמות עדיין להבנת מנגנון הפעולה של המיגרנה.

הסימפטומים של מיגרנה מתחילים בדרך כלל בילדות אך לא בתור כאבי ראש. כאבי בטן, הקאות וסחרחורת הם התסמינים הנפוצים בילדות. רק בגילים 20 עד 35 כאבי הראש באים לידי ביטוי ומגעים לשיאם. אחר כך הסימפטומים יורדים בהדרגה עם הגיל. יותר ממחצית החולים במיגרנה מדווחים שגם בני משפחתם לוקים במחלה זו.

בין הגורמים העיקריים להתפתחות התקף מיגרנה ניתן למנות אלרגיות או רגישות יתר למזונות שונים. גורמים נוספים הם: עצירות, מתח נפשי, בעיות בכבד שלא בהכרח באות לידי ביטוי בבדיקות דם, חוסר או עודף שינה, שינויים במצב הרוח, שינוים הורמונליים או שימוש בהורמונים (גלולות למניעת הריון), חשיפה לשמש, חוסר פעילות גופנית, אורות שמסנוורים, שינוים במזג האוויר ובעיות שיניים.


הטיפול הנטורופתי


גילוי המזונות האלרגניים או אלה שגורמים לרגישות יתר והרחקתם מהתפריט יקטין מאוד או יבטל סימפטומים של מיגרנה אצל רוב הסובלים. יש להדגיש ששיטת האבחון של הנטורופת לגילוי רגישות לאוכל שונה מהשיטה הקונבנציונלית ובמקרים רבים יעילה יותר.

יש להימנע ממזונות המכילים חומצת אמינו טיראמין: אבוקדו, בננה, מוצרי חלב, בירה, כרוב, שוקולד, חציל, תפוחי אדמה ועוד. כדאי להימנע ממשקאות אלכוהוליים, פרי הדר, קמח חיטה, ביצים, חומרים משמרים, מונוסודיום גלוטומט ובשר משומר כמו נקניקיות ונקניקים.

מומלץ לבחור בתפריט עשיר בחלבון ודל בפחמימות, כדי לשמור על רמת גלוקוז (סוכר) בדם נכונה ויציבה. קיים קשר בין מיגרנה לבין רמת גלוקוז בדם נמוכה. מומלץ להימנע מאוכל מטוגן ומשומן מן החי.

טכניקות הרפיה, יוגה, מדיטציה ועיסוי מסייעים לסובלים ממיגרנה.

המינרלים סידן ומגנזיום (ציטרט) מסייעים בהרפיית שרירים וכלי דם מכווצים, מרגיעים ומשפרים את איכות השינה. מגנזיום קשור בוויסות טסיות הדם ונמצא חסר אצל הסובלים ממיגרנה.

מומלץ להשתמש בחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 6 ו-9 . הן מסייעות למוח ולוויסות טסיות הדם.

ויטמיני B קומפלקס חשובים לבריאות תקינה של מערכת העצבים, במיוחד בזמן מתח נפשי ועייפות. בנוסף הם מגבירים את זרימת הדם למוח. (חשוב לבחור בחברה שמציינת שהוויטמינים הם "היפואלרגנים".

קוורציטין וברומלין הם חומרים עם השפעה אנטי-אלרגית ואנטי דלקתית.

הצמחים: גינגקו בילובה, מנטה, בבונג, זנגביל, רוזמרין, ולריאן עוזרים נגד מיגרנות. הצמח חרצית ריחנית מפחית כאבים. עדיף בשימוש כמונע ולא כמטפל במיגרנה.

הפורמולה MIGRELIEF -מיגרליף של חברת נטורו-פארם מסייעת בטיפול של מיגרנה. הפורמולה מטפלת בשורש הבעיה ומכילה את צמחי המרפא היעילים ביותר למטרה זו.

170 צפיות
bottom of page