top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי להפסקת עישון באמצעות פורמולה: ESTRESLES

תזונה נכונה יחד עם תוספי תזונה יכולים לתקן או למזער חלק מהנזקים שהעישון גורם לגוף שלנו.

טיפול טבעי להפסקת עישון באמצעות פורמולה: ESTRESLES

העישון הפך בשנים האחרונות לבעיה חברתית. בזמן שנזקי העישון למעשנים נחקרו והם ידועים היטב, עכשיו ברור כי גם מעשנים פאסיביים הופכים להיות מעורבים יותר ויותר בדבר השפעת העישון על בריאותם. העישון הפסיבי יכול להיות אף מסוכן יותר מעישון אקטיבי. עישון ושתיית קפה לאורך שנים הם השילוב הקטלני ביותר שאני מכיר. מתוך כלל המטופלים שמגיעים אלי, קל לי לזהות את אלה שעישנו וגם שתו כמויות גדולות של קפה, עוד לפני שהם מספרים לי על הרגלי צריכת הקפאין והניקוטין. אנשים רבים שואלים אותי כמה כוסות קפה מותר לשתות ביום. התשובה היא, כי ברוב המקרים אין כל נזק משתייה של כוס אחת או שתי כוסות קפה ביום, אבל צריכה של חמש עד עשר כוסות קפה ביום היא התעללות של ממש בגוף שלנו.

במקרה של עישון אני פחות פתוח לפשרות. ההזדמנות להפסיק לעשן היא כאן ועכשיו ומי שקשה לו שיחפש את הדרך שתעזור לו להפסיק ובשלב הביניים שלא יעשן בקרבת אנשים אחרים אלא שיצא לאוויר הפתוח.

בזמן עישון המעשן שואף לריאותיו למעלה מ-4,000 חומרים כימיים שונים, הניתנים לזיהוי בעשן הסיגריות, ובראשם ניקוטין. לפחות 43 מהחומרים האלה, נחשבים למסרטנים לבני אדם.

ניקוטין הוא חומר ממכר מאוד. הוא ממריץ את מערכת העצבים ומעודד ייצור של חומרים במוח שאחראים לשיפור מצב הרוח. הניקוטין גורם גם לייצור מוגבר של אדרנלין וכתוצאה מכך לעליית לחץ הדם, להגברת קצב הלב, לשינוי בטמפרטורת הגוף ולמתח מוגבר בשרירים. באופן פרדוקסלי, המעשן חווה לעיתים תחושה של הרפיה ושל הנאה, אבל מהר מאוד הוא נזקק למינון גדול יותר של ניקוטין כדי להגיע לאותה התחושה. ללא נוכחות של הניקוטין בגופו המעשן יחווה תופעות של גמילה כמו: כעס, תסכול, חרדה, חוסר יכולת להתרכז, חוסר מנוחה, תאבון מוגבר ומעל הכל צורך בניקוטין. בנוסף, המעשן מקשר במוחו את תחושת ההנאה מהעישון עם פעילויות שונות כמו: שתיית קפה, קריאת עיתון, פגישות חברתיות ומשתמש בעישון כתירוץ לקחת הפסקה במיוחד בזמן מתח.

אף על פי שהפסקת עישון יכולה להיות קשה לעיתים, היא כדאית והרבה אנשים מצליחים בסופו של דבר להפסיק לעשן. עישון הוא גורם התמותה מספר 1. הוא מהווה שליש מהגורמים לתמותה כתוצאה מסרטן, 25% תמותה מהתקפי לב. 85% מחולי סרטן הריאות הם מעשנים. עישון גורם לכולסטרול להתחבר לדפנות העורקים ולסתום אותם ובכך הוא מגדיל את הסיכון להתקפי לב ולשבץ. בנוסף, עישון עלול לגרום לבעיות כוח גברא ולסרטן הפה והגרון. עישון גורם ל- 85% תמותה ממחלות ריאה חסימתיות. ישנו קשר מוכח בין עישון לבין נטייה לחלות מדלקות גרון, התקררות, בעיות זרימת דם ומסרטן המעי ופי הטבעת. נשים שמעשנות נוטות לחוות את גיל המעבר מוקדם יותר ולסבול מאוסטאופורוזיס. גם הפלות, לידה מוקדמת, בעיות הריון וסרטן הרחם שכיחות יותר אצל נשים מעשנות.


הטיפול הנטורופתי

לאחר מספר ימים ללא עישון רמות לחץ הדם, קצב הלב ורמות החמצן בדם משתפרות וחוזרות לערכים הנורמלים שלהם. תוך שבוע בלבד הסיכון להתקף לב יורד באופן משמעותי והיכולת להריח, לטעום ולנשום משתפרת.

תזונה בריאה, הכוללת שפע של ירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות, נבטים ואגוזים ממלאים בחיוניות את הגוף ומנקים אותו מרעלים. רצוי להוסיף לתפריט גם שום ובצל. מומלץ להימנע מג'אנק פוד. רצוי לשתות מים מאיכות טובה או תה צמחים ממותק בכמות קטנה של מולסה או סירופ מייפל אמתי. כוס מיץ גזר אחת ביום מסייעת לריאות. כל סוגי האורז תורמים לריאות בגלל שהם מכילים סיליקה. רצוי להימנע מאכילת בשר ולהגביל את הצריכה של מוצרי חלב ליוגורט בלבד.

לקיחה של נוגדי חמצון חיונית לבריאות הגוף והריאות, במיוחד בזמן עישון ולאחר הפסקת עישן.

נוגדי החמצון המומלצים כדי לתקן או למזער את הנזק שהעישון גורם הם:

Co Q10 ,C Ester ,B complex, Pycnogenol ,A ,Zinc ,Maitake

עשן הסיגריות מלא ברדיקלים חופשיים המסכנים את הבריאות. נוגדי חמצון אלה מנטרלים אותם. ישנן מספר גדול של שיטות מומלצות להפסקת עישון. החשוב מכל הוא למצוא את השיטה המתאימה לכל מטופל.

הפורמולה ESTRESLES -אסטרסלס של חברת נטורו-פארם שפותחה על ידי אנריקה יפה נטורופת NDמסייעת להורדת הלחץ כתוצאה מהפסקת העישון ומקלה באופן משמעותי על המשך המאמץ.

139 צפיות
bottom of page