top of page
חיפוש
  • אנריקה יפה נטורופת .N.D

טיפול טבעי בתסמונת קדם וסתית על ידי הפורמולה: PROFEMALE

סיבות רבות ולעיתים לא ברורות גורמות לתסמונת קדם וסתית. התשובות לתסמונת זו הן רבות וייחודיות לכל אישה.

טיפול טבעי בתסמונת קדם וסתית (PMS) על ידי PROFEMALE

הרופא או הגניקולוג, בשונה מהמטפל ברפואה משלימה, ימליצו על משככי כאבים, חומרים משתנים ובמקרים של תסמינים קשים ימליץ הגניקולוג על שימוש בגלולות נגד הריון כפתרון. המטפל ברפואה משלימה ובפרט הנטורופת ימליץ על שינוי בתזונה, הימנעות ממזונות מסוימים ושימוש בצמחי מרפא במטרה להגיע למינימום של סימפטומים ומקסימום של בריאות.

הסימפטומים המאפיינים את תסמונת הקדם וסתית כוללים: כאבי בטן, כאבים וגודש בשדיים, התכווצויות, מתח, חרדה, דיכאון, כאבי ראש, עייפות, חולשה, דפיקות לב, חוסר שינה, בצקות, אקנה, תאבון מוגבר ושינויים במצב הרוח עד כדי אלימות. סימפטומים אלה יכולים להתחיל שבוע עד שבועיים לפני תחילת הוסת. רוב מהסימפטומים ייעלמו בימים הראשונים לאחר תחילת הדימום הוסתי אך תסמינים מסוימים כמו למשל עייפות וחולשה יכולים להמשך גם לאחר הוסת.


למטפל ברפואה משלימה כלים אבחוניים כמו: בחינת קשתית העין (Iridology), אבחון סיני ( התבוננות בלשון, מישוש הדופק ) ותשאול מעמיק של המטופלת. אלה מאפשרים לו למצוא את חוסר האיזון המסוים של המטופלת, הגורם לתסמינים הייחודים במחזור החודשי שלה.

תסמונת קדם וסתית – גזרה משמיים?

נשים רבות רואות בתסמונת קדם וסתית תופעה בלתי נמנעת וטבעית. אין זה נכון, למרות שנתונים סטטיסטים מדויקים חסרים, בערך כ-80% מכלל הנשים סובלות בזמן כלשהו מסימפטומים הקשורים ב-PMS.

סימפטומים חמורים של PMS פוגעים ב-5% מהנשים ומונעים מהן לתפקד כלל. בין 30% ל-40% מהנשים, תפקודן נפגע חלקית.

שנים רבות PMS נחשב לבעיה פסיכולוגית. היום ברור שהבסיס לסימפטומים הוא גופני.

בין הסיבות הנפוצות לתסמונת הטרום וסתית: חוסר איזון הורמונאלי, רמות גבוהות של ההורמון אסטרוגן ורמות נמוכות בהורמון פרוגסטרון. סיבות נוספות הן: בעיות במטבוליזם של הסוכר בדם, אלרגיות וחוסר בוויטמינים ומינרלים. יש לראות רופא ולעבור בדיקות כדי לשלול סיבות רפואיות שונות הגורמות לתסמינים דומים ל- PMS. אלה יכולות להיות: תת פעילות בלוטת התריס, אנדומטריאוזיס, בדיקות אלרגיה מסוימות, סיבות נפשיות, פטרת הקנדידה ועוד.


הטיפול הנטורופתי


שינוי ושיפור בהרגלי החיים לבריאים יותר, תורמים להפחתת תסמונת טרום וסתית באופן משמעותי ביותר.

יש לאכול: פירות וירקות טריים, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, זרעים, עוף, הודו ודגים. אכילת פחמימות מורכבות ותאים מונעות רמות גבוהות מדי של הורמון אסטרוגן. יש לשתות מים באיכות טובה, תה צמחים או מיצים של פירות או ירקות טריים ולא משומרים.

את ההמלצות הבאות יש לבצע לפחות שבוע לפני הופעת התסמינים של PMS:

יש להימנע מ: עישון, תה, משקאות אלכוהוליים, סוכר ומתוק בכלל. אין להשתמש במלח, בשר אדום וג'אנק פוד. יש להפחית בצריכה של מוצרי חלב בגלל שהם מונעים ספיגה של מגנזיום ומגבירים את הפרשתו בשתן. יש להימנע מקפה. אישה ששותה קפה באופן קבוע תסבול פי ארבע יותר מתסמינים קשים.

פעילות גופנית היא חיונית לשיפור הספקת החמצן בדם וכתוצאה מזה ליציבות ברמות ההורמונים בדם וספיגתם של ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו.

טכניקות שונות להרפיית הנפש והגוף מתחים מסייעות להפחתת התסמונת. קרם מהצמח Wild yam המכיל צורה טבעית של ההורמון פרוגסטרון, נספג טוב בעור ונמצא יעיל ב-PMS . יש למרוח אותו בתקופה שלאחר הביוץ.

שמן נר הלילה או שמן זיפן או שמן פשטן מכילים חומצת GLA יעילה נגד התכווצויות, כאבים ומצבי רוח ב PMS.

תוספת של סידן ושל מגנזיום היא חיונית ומפחיתה את הסימפטומים.

מלטונין תורם ליציבות רמות ההורמונים בגוף ולשינה טובה.

ויטמיני B complex יחד ובתוספת של B12 ו- B5 הם מורידים ומסיעים נגד מתחים.

הוויטמין B6 משתן, מוריד בצקות ומסיע לאיזון ההורמון אסטרוגן.

.SAMe

מסייע נגד דיכאון

Chromium Picolinate

מסייע להפחית חשק למתוק בגלל השפעתו לאיזון רמות הסוכר בדם

הפורמולה PROFEMALE -פרופימייל של חברת נטורו-פארם מסייעת במקרים של תסמונת טרום וסתית, חוסר איזון הורמונלי, מחזר לא סדיר, חוסר מחזור, כאבי גב תחתון, כאבים בחזה, שינויים במצב הרוח וציסטות בשחלות.

118 צפיות
bottom of page